De Gwener, ethves warn ügens mis Est
Friday, 28th August
Friday, 28th August
Ew collel lesa eneval nowydh gansenjys e'n mor adro dhe Kernow? Nag ew! Ma'n rîm ma gen Capten Noel Carter a Breanek, scrifys e'n seytegves cansbledhen, ow tisqwedhes der nag ew. Ma moy anodhans lebmyn, ow tos dhort an Mor Cres an Doryow, drefen treylys tòbma ew an dowr.
Is octopus a new animal caught in the sea around Cornwall? No! This rhyme by Captain Noel Carter of St Agnes, written in the seventeenth century, shows that it is not. There are more of them now, coming from the Mediterranean Sea, because the water has become warmer.
Capt. Noel Carter of St. Agnes 1698
(ha wòja en Kernowek Bew
A Mi a moaz, a mi a moaz in Goon Glaze,
Mi a clouaz, a clouaz, a clouaz, a troz, a troz, a troz, an pysgaz miniz.
Bez mi a trouviaz un pysg brawze, Naw Losia,
Olla Boble en Porthia ha Marazjowan
Ne mi ôr Dho Gan Zingy.
(Bor.MS: Nevra ni ôr dho ganzingy.)
Mi a clouaz, a clouaz, a clouaz, a troz, a troz, a troz, an pysgaz miniz.
Bez mi a trouviaz un pysg brawze, Naw Losia,
Olla Boble en Porthia ha Marazjowan
Ne mi ôr Dho Gan Zingy.
(Bor.MS: Nevra ni ôr dho ganzingy.)
Ha my ow mos, ha my ow mos e'n
Oon Las
As I was going, as I was going
in the Blue Down (i.e. the sea)
My [a glowas] x3 [an tros] x3 an puskes münys.
I [heard] x3 [the noise] x3 of the little fishes.
Bès my a drouvyas üdn pesk brâs,
naw y losyow.
But I found one big fish, with
nine tails.
Oll an bobel en Porthia ha Marhas Jôwan
All the people in St Ives and
Marazion
Na my na wör dh’y gansenjy.
Nor I don't know how to get hold of it.
(Nevra na wör dh’y gansenjy.)
(Never know how to get hold of it.)
Other readings of the last line are possible.
(in Borlase & Tonkin) 1698 OC Vol I (Tonkin MS)

No comments:
Post a Comment