Monday 28 February 2022

2022 Day 59

2022 Dedh Nawnjek ha Dogens


















De Lün, ethves warn ügens mis Whevrel
Monday, 28th February













My eth mes! En gwettha pres, na veu hedna lowender. An gewer o gleb, pur leb. My eth bys en Truru, dhe'n medhek dens. Ma dhebm dans marow. Ev a verwas ha lebmyn res ew ev dhe vos kemerys dhe ves. My eth bys en Redrudh ewedh. Thera dowr ow resek an strêt war nans. My a bernas glawlen nowydh. Lowen veuma dhe dhos tre. Eus foto teg en strêt gleb? Nag eus! Etho, gero nei mires orth descans nowydh.













I went out! Unfortunately, that was not a joy. The weather was wet, very wet. I went to Truro, to the dentist. I have a dead tooth. It died and now it must be taken out. I went to Redruth too. There was water running down the street. I bought a new umbrella. I was happy to come home. Is there a lovely photo in a wet street? No! So, let's look at a new lesson.










Building up our Cornish language. Part 8b

Cressya emann agan tavas Kernôwek. Radn 8b 

Here are some more examples of
noun and adjective combinations in sentences.

cath cat
cathes cats
medhal soft, cuddly, stuffed
Pandr'ew hedna? What's that?
Pandr'ew hebma? What's this?
Cath vedhal ew hei. It's a cuddly cat.
Hebma ew cath vedhal. This is a cuddly cat.
Hemm'ew cath vedhal.

tesen
tesednow
calish ~ cales
Da ew genam tesen galish gen bolla de. I like a biscuit with a cup of tea.
Nag ew da genam tesednow calish. I don't like biscuits.

coweth friend (m)
cowetha (pl)
cowethes friend (f)
cowethesow (pl)
caradow
Piw ew an re ma? Who are these?
Cowethesow caradow ens. They are dear friends.
Thens cowethesow caradow. They are dear friends.
Cowetha garadow ens. They are dear friends.
Thens cowetha garadow. They are dear friends.
Piw ew hebma? Who is this?
Coweth caradow ew ev. He's a dear friend.
Piw ew holma? Who is this?
Cowethes garadow ew hei. She's a dear friend.

prysk (coll. pl.)
prysken a shrub, bush
gwedh (coll. pl.)
gwedhen a tree (f)
kelyn (coll. pl.)
kelynen a holly tree
glas green
marow dead
Pandr'ew hedna? What is that?
Prysken varow ew hei. It's a dead bush.
Gwedhen las ew hei. It's a green tree.
Nebes kelyn ens. They are several holly trees.
Kelyn marow ens. They are dead holly trees.
Thew hei kelynen varow. It's a dead holly tree.


No comments:

Post a Comment