Tuesday 5 May 2020

2020 Day 126

2020 Dedh Cans ha Whegh warn Ügens
De Meurth, pempes mis Me
Tuesday, 5th May

Pandr'ellama gwil hedhyw? Pandr'aljama gwil? Pandra venja vy gwil lebmyn? Nag ew teg an gewer. My a wrüg mos mes rag teken rag anal a ayr nowydh, bes re leb o, gen gwens ha glaw. My a dheuth chei arta en üskis. My alja dasrestra ow thegednow war an estyllen veister. Ma preiweyth ha taclow gwres a bredn ha brest. Ma cofroyow ha royow. Piw a dorras an gisten-na? Ma dhebm taclow gwres en Kernow ha lies tra dhort powyow tremor. Otta nebes cathes hag oulys. Ellowgh whei gweles oula ha cath a Gernow? Olifanjes ew da genam. An re ma ew gwres a bredn - nag ens olifanjes gwydn! Ow wheger a ûsyas an clogh brest en cort scol Truru nanj ew lies bledhen. Ow dama vy a bernas an clogh glas en America. Ma cowetha dhe'n olifans predn dû - hogh prei dû ha cülyek dû (glow, therama pedery).
What can I do today? What could I do? What do I want to do now? I did go out for a moment for a breath of fresh air, but it was too damp, with wind and rain. I quickly came indoors again. I know! I could rearrange my ornaments on the window sill!  There's pottery and things made of wood and brass. There are souvenirs and presents. Who broke that box? I have things made in Cornwall and many things from countries overseas. Here are some cats and owls. Can you see the Cornish owl and cat? I like elephants. These are made of wood - they are not white elephants! My mother-in-law used the brass bell in a Truro school playground many years ago. My mother bought the blue bell in America. The black wooden elephant has companions - a black clay pig and a black cockerel (coal, I think).
Deg ger rag hedhyw: Ten words for today

anal (m) breath
brest (m) brass
cofro (m) souvenir > (pluralcofroyow
dasrestra to rearrange
dos chei to come in
estyllen veister (f) window sill
mos mes to go out
ro (m) present, gift
tegen (f) ornament > (pluraltegednow
tremor overseas

No comments:

Post a Comment