Wednesday 16 December 2020

2020 Day 351

 2020 Dedh Trei Hans Üdnek ha Dogens

De Merher, whetegves mis Kevardhû

Wednesday, 16th December

Nag o vy pur nerthek hedhyw! Blewek ew an gewer arta. My a gerras (gerdhas) rag ow yehes saw my omglow clav. Martesen gallas genam hager fest. Bes Nadelik ow tos ha my a dal tekhe an chei. My a gavas box gen gwedhen Nadelik goth en crow, gen lies tegen. E'n gwettha pres, res veu dhebm towla nebes tegednow dhe ves. An re "owriek" ew treylys gwer. Lòsek ens ewedh. Nag ens owr en gwrionedh - thens liwys gen cober. Reacsyon kemegyl a wras cober carbonat po "verdigris". An kethsam liw ew ev avel "malachite", saw nag ewa mar deg. Nag ew an wedhen gwir naneyl. Horn ras ha plastyk ew - ha res veu dhebm hy byldya. E vedh res dhe'n afînansow gòrtos terebo avorow. E vedh mir teg dhedhy dhort a-bell - ha nag üjy nagonan ow tos nes.  

I am not very energetic today! The weather is boring today. I walked for my health but I feel ill. Perhaps I've eaten something that didn't agree with me. But Christmas is coming and I should decorate the house. I found a box with an old Christmas tree in a shed, with lots of baubles. Unfortunately, I had to throw some baubles away. The "golden" ones had turned green. They are mouldy as well. They are not truly gold - they are coloured with copper. A chemical reaction made copper carbonate "verdigris". It's the same colour as "malachite", but it's not so beautiful. The tree isn't real either. It's cheap iron and plastic - and I had to build it. The decorations will have to wait until tomorrow. It will look lovely from a distance - and nobody is coming close.

Deg ger rag hedhyw: Ten words for today

a dal should, ought

gallas it went

gwer green (not natural)

hager fest used for anything unpleasant

horn (m) iron

lòsek mouldy < loos grey

nerthek energetic

omglowes clav to feel ill

ras cheap

terebo until (there be)

yehes (m) health (initial <y> is not usually pronounced in LC)


No comments:

Post a Comment